Forum www.bractwofreeridowe.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wszystko co musimy widziec KodeKs DroGowy Dla BIkera

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.bractwofreeridowe.fora.pl Strona Główna » Prawo !! OBOWIĄZKOWA POZYCJA!! Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wszystko co musimy widziec KodeKs DroGowy Dla BIkera
Autor Wiadomość
PiotrasFR
Administrator



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OstroW Wlkp :p

Post Wszystko co musimy widziec KodeKs DroGowy Dla BIkera
::::::: Czy możemy używać czerwonych "migaczy", czyli o wyposażeniu roweru::::::

1.jedno światło przednie białe lub żółte - czyli np lampka przednia na baterie, lub dynamo, również lampka diodowa żółta, ale świecąca ciągłym światłem (nie może mrugać)

2.jedno światło tylne czerwone, odblaskowe

3.jedno światło tylne czerwone, które może być migające - czyli mogą to być popularne "mrugacze" diodowe

4.co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec, dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku

---------------------------------------------------------------------------------------------------------^^-------------------------------------------------------------------------Podstawa prawna:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)

Dział II

Wymiary, masy i naciski osi pojazdu

§ 2. 1. Długość pojazdu, nie może przekraczać:

7) motocykla, motoroweru lub roweru oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru lub roweru i przyczepy - 4,00 m.

Dział V

Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu zaprzęgowego

§ 53. 1. Rower powinien być wyposażony:

1) z przodu - w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
2) z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające;
3) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
4) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.

§ 56. 2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych barwy żółtej samochodowej:

2) na pedałach roweru i motoroweru;

Traci moc ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. (Dz. U. Nr 44, poz. 432)
------------------================================+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
:::::::::::::::::::::::::::::::Co grozi za jazdę po spożyciu alkoholu:::::::::::::::::::::[color=red]

Od 15 grudnia 2000 przestępcą jest zatrzymany przez policję kierowca, u którego zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila lub zawartośćalkoholu w 1 dcm sześciennym wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg . Grozi mu proces sądowy, grzywna i kara więzienia nawet do dwóch lat. Przy wymierzaniu kary sąd będzie się kierował okolicznościami sprawy, to znaczy, na przykład stopniem nietrzeźwości, czy zagrożenia. Sąd może także zdecydować o podaniu wyroku do publicznej wiadomości.
Rowerzysta w myśl przepisów kodeksu drogowego jest kierującym i nowe przepisy dotyczą go w takim samym stopniu, jak kierowcę samochodu, czy motoru..

Kodeks Karny


Kto , znajduje się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności do lat dwóch.

Par.2

Kto znajdując się wstanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego, prowadzi po drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny pojazd niż określony w par. 1 podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do jednego roku.
=====================================================================================================

Kiedy rowerzysta może jechać po chodniku !!!!!!!!!!

Zgodnie z Art .33 rowerzysta może korzystać z chodnika dla pieszych (nawet jeli nie ma pozwalających na to znaków) w przypadku gdy brak jest drogi (ścieżki) dla rowerów, chodnik ma co najmniej 2 metry szerokości, i na drodze (szosie) dozwolony jest ruch pojazdów samochodowych z prędkością większą niż 50 km/h. (czyli w mieście musi być znak drogowy ograniczający prędkośc do co najmniej 60 km/h) Oczywicie w takim przypadku jesteśmy zobowiązani zachować szczególną ostrożność oraz ustępować pierwszeństwa pieszemu.
=====================================================================================================
Zmiany dla rowerzystów w Kodeksie Drogowym z 1 stycznia 2002 r


Ustawa z dnia 6 września 2001 r. O zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. Nr 129, poz. 1444) wprowadziła duża ilośc zmian dla rowerzystów.

Włączanie się do ruchu

Wprowadzono zastrzeżenie, że przepis o włączaniu się do ruchu rowerzysty wjeżdżającego ze ścieżki rowerowej na jezdnię nie dotyczy wjazdu na jezdnię na przejeździe dla rowerzystów, likwidując tym samym sprzeczność z przepisem określającym pierwszeństwo rowerzysty na przejeździe przed innymi kierującymi.

Rozszerzono pojęcie włączania się do ruchu o wjazd z drogi dla rowerów na pobocze.

Ustępowanie miejsca

pieszy idący po drodze dla rowerów - nadjeżdżającym rowerom (nie dotyczy to osób niepełnosprawnych),

kierujący rowerem korzystający z chodnika, drogi dla pieszych (drogi oznaczonej znakiem C-16 "droga dla pieszych") lub drogi dla rowerów i pieszych (drogi oznaczonej niebieską tarczą z symbolami znaków C-13 "droga dla rowerów" i C-16 "droga dla pieszych" oddzielonymi poziomą kreską) - pieszym.

.:Zmiany dotyczące rowerzystów

Przejeżdżanie rowerem przez jezdnię
Kierujący rowerem uzyskał lepszą od dotychczasowej ochronę przy przejeżdżaniu przez jezdnię, gdyż na kierujących innymi pojazdami nałożono obowiązek zachowania szczególnej ostrożności przy zbliżaniu się do przejazdu dla rowerzystów.

Skreślono lub zmieniono sprzeczne ze sobą i innymi regulacjami dotychczasowe przepisy, które z jednej strony stanowiły o bezwzględnym pierwszeństwie rowerzysty na drodze dla rowerów przebiegającej przez jezdnię przed skręcającym pojazdem (aby mieć pierwszeństwo rowerzysta nie musiał znajdować się na przejeździe), a z drugiej strony stwierdzały, że rowerzysta wjeżdżając na jezdnię jest włączającym się do ruchu i powinien ustąpić pierwszeństwa innym pojazdom. Po nowelizacji przepisy o włączaniu się do ruchu nie dotyczą przejazdu dla rowerzystów, a rowerzysta - przejeżdżający przez jezdnię poza przejazdem - zawsze musi ustępować pierwszeństwa innym, w tym także skręcającym.

Jazda rowerzysty po poboczu
Określono, że wjazd rowerzysty z drogi rowerowej na pobocze jest włączaniem się do ruchu W takiej sytuacji rowerzysta powinien zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu poruszającym się po poboczu.

Korzystanie z drogi przez rowerzystę
Uregulowano kompleksowo sposób korzystania z drogi przez kierujących rowerem ujmując w jednym przepisie wszystkie normy wskazujące jej części, z których zobowiązany jest lub może korzystać rowerzysta. W przepisie tym znalazł się nakaz korzystania przez rowerzystę z istniejącej drogi dla rowerów lub drogi dla rowerów i pieszych. Dotychczas takie zachowanie wynikało wyłącznie z łącznej dyspozycji znaku C-13 "droga dla rowerów" umieszczonego przy takiej drodze oraz dyspozycji znaku B-9 "zakaz wjazdu rowerów"40 umieszczonego przy jezdni. Nowy przepis określił możliwość korzystania z innych części drogi w sytuacji typowej dla naszego kraju tj. gdy nie ma drogi rowerowej.41 Wówczas rowerzysta powinien w pierwszej kolejności korzystać z pobocza, jednocześnie pamiętając o wciąż obowiązującej zasadzie nakazującej zrezygnować z jazdy poboczem, o ile jazda rowerem utrudniłaby poruszanie się pieszych lub, gdy pobocze nie nadaje się do jazdy. W drugiej kolejności, gdy nie może skorzystać z pobocza rowerzysta powinien jechać prawą stroną jezdni.

Jazda rowerem z dzieckiem do lat dziesięciu
Nowelizacja zlikwidowała lukę prawną, która powodowała, iż w świetle przepisów ruchu drogowego dorosły nie mógł się wybrać na wycieczkę rowerową z dzieckiem do lat 10-ciu. Zgodnie z dotychczas obowiązującymi przepisami osoba dorosła mogła jechać na rowerze wyłącznie prawą stroną jezdni, podczas gdy towarzyszące jej dziecko zmuszone było do korzystania z jej lewej strony lub z chodnika. Rozwiązania przyjęte w nowelizacji umożliwią właściwą opiekę rodziców nad dziećmi do lat 10-ciu przez wprowadzenie zasady stanowiącej o możliwości jazdy dorosłego wraz z pozostającym pod jego opieką dzieckiem:
po chodniku, lub
lewą stroną jezdni - jeżeli nie ma możliwości korzystania z chodnika lub pobocza
Należy pamiętać, że jadąc lewą stroną jezdni rowerzysta powinien stosować do przepisów dotyczących ruchu pieszych po jezdni, z których wynika konieczność ustępowania miejsca nadjeżdżającym pojazdom (usuwania się z ich toru jazdy) i konieczność jazdy jeden za drugim (najlepiej tuż za dzieckiem tak, aby pozostawało ono pod kontrolą) jak najbliżej krawędzi jezdni.

Jazda rowerem po chodniku
W celu zapewnienia lepszej ochrony i bezpieczeństwa pieszych46 uporządkowano zasady korzystania przez rowerzystów z chodnika. Cel ten ma zapewnić wprowadzenie dodatkowych warunków uprawniających rowerzystę do korzystania z chodnika przez rowerzystę:

minimalnej szerokości chodnika, po którym może poruszać się rower - 2 m,
zmniejszenie prędkości rowerzysty jadącego po chodniku i zobowiązanie go do zachowania szczególnej ostrożności.
Ponadto ze względu na fakt preferowania ruchu pieszych rowerzysta poruszający się po chodniku powinien ustępować im miejsca, czyli usuwać się z drogi pieszych i zapewnić im swobodę korzystania z chodnika. Ten ostatni obowiązek dotyczy również rowerzysty opiekującego się dzieckiem do lat dziesięciu.

Zmiany formalne
Niezależnie od omówionych wyżej rozwiązań ustawa wprowadziła zmianyo charakterze legislacyjnym. Z definicji drogi dla rowerów usunięto dotychczasową zamienną nazwę "ścieżka dla rowerów". Zmianę tę wprowadzono konsekwentnie także w pozostałych przepisach. Uwzględniono także rozwiązania przyjęte już wcześniej w rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych jednoznacznie wskazując, że po drogach dla rowerów mogą poruszać się tylko rowery jednośladowe.

Z kolei w definicji przejścia dla pieszych uwzględniono istniejącą praktykę polegającą na wyznaczaniu na drodze dla rowerów miejsc przeznaczonych do przechodzenia przez pieszych. Przed tymi miejscami, o ile są one oznaczone znakiem pionowym D-6 "przejście dla pieszych" rowerzyści tak, jak inni uczestnicy ruchu drogowego, powinni zwalniać, aby uniknąć narażenia pieszych na niebezpieczeństwo oraz zawsze (nawet jeżeli przejście oznaczono wyłącznie znakiem poziomym P-10) ustępować pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:40, 07 Lis 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.bractwofreeridowe.fora.pl Strona Główna » Prawo !! OBOWIĄZKOWA POZYCJA!! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin